AdBlue szivattyú
Mi az az AdBlue?
Mire használják az AdBlue-t és miért van rá szükségünk?
Hogyan működik az AdBlue?
Befolyásolja-e az AdBlue az üzemanyag fogyasztást?
Miből készül az AdBlue?
Milyen szivattyút használnak AdBlue feltöltésre?
Mi történik ha kifogyunk az AdBLue-ból?
AdBlue szivattyút keres?
Piusi dugattyús karos kézi szivattyú beszívó/szállító tömlővel (AdBlue-ra)
Folyadék | AdBlue |
Jótállás | 2 év |
Pedrollo Top Multi 1 AD
Feszültség | 230 V |
Teljesítmény | 370 W |
Emelőmagasság | 25-5 m |
Szállítási teljesítmény | 10-70 liter/perc |
Jótállás | 2 év |
Piusi SuzzaraBlue Basic (AdBlue-ra)
Feszültség | 230 V |
Teljesítmény | 400 W |
Max.szállítás | 32 liter/perc |
Jótállás | 1 év |
Folyadék | AdBlue |
Piusi SuzzaraBlue KIT 12V (AdBlue)
Feszültség | 12 V |
Teljesítmény | 260 W |
Max.szállítás | 35 liter/perc |
Folyadék | AdBlue |
Jótállás | 2 év |
Piusi SuzzaraBlue KIT 230V (AdBlue)
Feszültség | 230 V |
Teljesítmény | 260 W |
Max.szállítás | 35 liter/perc |
Folyadék | AdBlue |
Jótállás | 1 év |
Mi az az AdBlue?
Ha dízel autónk 2015 után készült, akkor nagy a valószínűsége, hogy szükségünk van AdBlue-ra egy bizonyos ponton. Az AdBlue néhány autó tulajdonos számára még mindig ismeretlen, de a modern dízel autótulajdonosok, akiknek Euro 6 szabványnak megfelelő motorja van, már tudnak róla.A továbbiakban nézzük, mire is használjuk az AdBlue-t, hogyan működik és mi történik amikor a kocsi kifogy belőle.
Az AdBlue folyadék a dízelmotorok dinitrogén-oxid kibocsátásának csökkentésére szolgál, és karbamid és ionmentes víz keverékéből áll, amelyet a kipufogórendszerbe permeteznek. Bevezetése egybeesett a jelenlegi Euro 6 kibocsátási normák bevezetésével, melyek egyre szigorúbb kibocsátási célok részét képezik, amelyeket az autógyártóknak meg kell felelniük. AdBlue nélkül sokkal nehezebb lenne leszorítani a dízel autók káros anyag kibocsátását, hogy azok megfeleljenek a legutóbbi normáknak.
Az AdBlue normál szerviz közben ellenörzésre és feltöltésre kerül. Szinte minden olyan autó, amelyhez AdBlue szükséges, fel van szerelve egy műszerrel, amely figyelmeztet a műszerfalon, ha kiürül.
Mire használják az AdBlue-t és miért van rá szükségünk?
Az autógyártóknak különböző szabályoknak kell, hogy megfeleljenek, melyek többnyire környezetvédelmi okokhoz köthetőek. A legutóbbi károsanyag kibocsátási szabályok, melyet Euro 6-nak hívnak, 2016-ban kerültek érvénybe, és külön kihívást jelentettek a dízel motorok továbbfejlesztése kapcsán. Ennek nagy része új módszereket igényelt a nitrogén-oxid kibocsátás minimalizálására. Az itt használt technológiát SCR-nek vagy szelektív katalitikus redukciónak hívják, mely magában foglalja a pontos folyadék mennyiség befecskendezését a jármű kipufogógázába, hogy olyan kémiai reakciót váltsunk ki, mely semlegesíti a káros és mérgező gázokat.
Hogyan működik az AdBlue?
Hogy megfeleljenek Euro 6 előírásoknak, sok dízel autó melyet 2006 óta gyártottak SCR technológiát használ, hogy kis mennyiségű AdBlue-t fecskendezzen be az autó kipufogórendszerébe. Amikor az oldat keveredik a kipufogógázzal, lebontja a mérgező nitrogén-oxidot a dízel égéstermékében. Ezt a technológiát régóta használják buszokban, nehéz teherautókban, tehát hatékonysága régóta bizonyított, és megbízhatósága jobb, mint valaha.
Befolyásolja-e az AdBlue az üzemanyag fogyasztást?
A gyártók még nem közöltek olyan adatokat, amelyek arra engednék következtetni, hogy az Adblue bármilyen hatással lenne az üzemanyag fogyasztásra. A motortechnológiák fejlődése és a gazdaságossági adatok kiszámításának változása azt jelenti, hogy lehetetlen megállapítani az új és a régebbi autók közötti üzemanyag-fogyasztásbeli különbségeket, és azokat kizárólag az AdBlue használatának tulajdonítani.
Miből készül az AdBlue?
Az AdBlue egy nem mérgező folyadék, mely színtelen és gyakorlatilag víz és karbamid keveréke – egy vegyületé, mely megtalálható a vizeletben. Azonban az AdBlue-ban a karbamid kivételesen tiszta és finom szemcséjű, mint azoké amiket kozmetikumokban, ragasztókban vagy műtrágyában használnak. Hasonlóképp a víz ásványtalanított, mely így tisztább, mint a csapvíz.
Milyen szivattyút használnak AdBlue feltöltésére?
Az AdBlue feltöltésénél szivattyút lehet használni. Ezek a szivattyúk nagy töltőállomásokok találhatók. Néhány szivattyú sajátos üzemanyag-fúvókával rendelkezik a tehergépjárművek számára, és egy másikkal személygépjárművek számára. AdBlue szivattyú általában teherautósok használnak, és az jóval egyszerűbb és kevésbé rendetlen, mint feltölteni a tankot egy műanyag üvegből. Az AdBlue szivattyúkkal ellátott töltőállomások eredetileg nagyrészt a legfontosabb útvonalakra és autópályákra korlátozódtak, de az utóbbi években újabbakkal bővültek.
Mi történik ha kifogyunk az AdBlue-ból?
Minden dízel auto amelyik AdBlue-t használ tájékoztatja a felhasználót amennyiben az kifogyna. Többnyire 1400 km körül egy szöveges üzenet jelenik meg, egy riasztás jellel együtt. Ez a riasztás mindig megjelenik amikor az autót újraindítjuk.
A riasztás figyelembe nem vétele nem ajánlott. Mikor kifogyunk AdBlue-ból, az auto a teljesítményét lekorlátozza, csökkentve a sebessségét vezetés közben. Ha egyszer leállt az auto, a többségük nem indul el, üres AdBlue tank esetén. Szerencsére ez a szituáció könnyen elkerülhető, mivel az Adblue utántöltés végtelenül egyszerű, és olcsó, hogyha mi magunk végezzük el.
AdBlue szivattyú keres?
Az AdBlue PH értéke 9-9,5. Az ennek szivattyúzására kifejlesztett szivattyúk olyan tengelytömítéssel vannak felszerelve, mely ellenáll a karbamidnak hosszú távon is, ezzel biztosítva a szivattyú hosszú élettartamát. Léteznek azonban kézi átfejtő készülékek is, az elektromos szivattyúkon kívül, melyek árban természetesen jóval kedvezőbbek.
Ha AdBlue szivattyút keres, ne keressen tovább! Kínálatunkban biztosan megtalálja az Önnek leginkább megfelelő szivattyút. Amennyiben a választáshoz segítségre van szüksége, keressse fel bátran ügyfélszolgálatunkat. Készséggel állunk rendelkezésére.